regen en sikkel of tijds-teken 

HEXAGRAM 51

De meester zegt: Abraham moest van God zijn zoon Isaac doden, en daarmee wilde God zichzelf bevestigen. Abraham was bereid dat te doen maar het ging met enorme pijnen in hem en ook Isaac was er niet gelukkig mee. En toen zei God “stop maar en offer maar een dier”, en daarmee bepaalde hij het niveau van de mensheid.

         Toch wilde God zichzelf bevestigen, want de wereld moest zien dat hij bestond.

         Als Abraham in vreugde zijn taak gedaan had en de zoon in vreugde zijn lot ondergaan had, dan was er een bevestiging dat er een God was. Maar de manier van Abraham sloeg op niks. En dit is het Oude Testament.

         Toen vond God toch dat hij bevestigd moest worden anders zou hij als God niet blijven voortbestaan en toen doodde God zijn zoon door hem een opdracht te geven waar in de tijd van de Romeinen natuurlijk de dood als vonnis zou komen. Toen bewees God dat hij wel in staat was in vreugde zijn zoon te doden. En zijn zoon, Christus, onderging dit lot als de vanzelfsprekendheid van het leven. En daarmee legde God in het Nieuwe Testament het spirituele niveau van de mensheid vast.

 

         Als autobiografie: mijn vader was zo veel puur man dat hij mij op mijn 6e jaar doodde. Hij was zo bezeten van de wereld en het bereiken van iets daarin en ik was totaal niet geïnteresseerd in de wereld, alleen in de elementen dat hij vond dat ik geen karakter had. En reeds op mijn 6e jaar zag ik dat hij in het totale leven gezien geen karakter had en zei hem dit. Op dat moment doodde hij mij door mij voluit bewusteloos te slaan als een bokser midden in het gelaat.

         Toen ik bij bewustzijn kwam, zat hij met vrouw binnen te eten. Ik hoorde het tikken van messen en vorken. In een blije leegte ervoer ik dat ik niets meer was, en ik ben vanaf mijn 6e niet meer in het gezinsleven ingetreden. Ik leefde van iedere dag een brood waartoe ik van mijn moeder een kwartje kreeg. Ik hoefde ook niet mee te doen met de school. Ik heb 4 jaar strafwerk geschreven door onaangepastheid of door weigering te leren.

 Door niets te leren kreeg ik veel meer begrip van de dingen die eigenlijk niet te bevatten zijn. Het leven ging door en ik zocht daarin steeds het gevaar. Ik de tropen langs afgronden gaan, ik maakte zelf reeds kleine bootjes waarmee ik de zee op ging en de haaien om mij heen zag. Er brak toen kinderverlamming uit waardoor de paar kinderen, er waren hooguit 8 blanke jongetjes, maanden op plantages afgezonderd werden. Ik leefde in de bomen, op de mangroven die eindeloos over het water gingen.

         Gelukkig kwam toen de oorlog waardoor ik afgevoerd werd naar het werkelijke gevaar. Met plezier ervoer ik de inslaande granaatscherven om mij heen en voelde alsmaar het onoverwinlijke omdat ik niets was, en men kan niets ook niet raken.

         In de kampen was geen eten, maar niets hoeft niet te eten, en alle ziekten die mij overvielen had ik weinig deel aan. Totdat de tbc mij overviel en die mensen werden afgemaakt, maar als niets liet een Poolse vrouw in opdracht en met een getekend papier van een Duitse kampbewaakster mij s¢nachts door de deur ontvluchten en de wereld in gaan.

         Die wereld ging ik weer als gevaar leven en later terug gekomen in Holland wilde ik van geen-een mens iets aannemen of met hen praten.

         Ik mocht liggen op de vuilnisbelt en ik mocht in het vuil naar voedsel zoeken. Daarna kreeg ik in IJmuiden een zeer kleine roeivlet en ik ging in de golven van de zee en ik viste.

         Als niets was ik steeds op de wereld en van oorzaak onbekend kwam ik in staat te doden. Want in mij was als geest Isaac en Abraham. Ik ging naar het gekkenhuis omdat de mens voor mij geheel oninteressant was. Ik kreeg een half jaar een cel waar God mij mijn leven van niets waardig vond om het Zelf te doden. God doodde mij als zijn zoon en ik werd Christus, verliet het gekkenhuis en bouwde zelf een groot klooster waar ik in ging en nu nog ben en nooit meer de wereld heb gezien, zelfs niet het daglicht.

         Vier begenadigde meisjes die in intuïtie de regels van het leven in zich hadden traden ook in dit klooster en leefden er nu nog, reeds 30 jaar lang in de vibraties van mijn Gods zijn.

         Nu de meisjes zo¢n 60 zijn of 50 eigenen zij zich menselijke eigenschappen toe die ze in vreugde leven. Want ik kan wel de levens-vibraties geven maar niet het leven met mij. Zoals Christus is.

         Doordat Abraham het dier offerde in plaats van zijn zoon, doordat hij niet met zijn zoon te offeren God bevestigde, is het leven in het klooster ingevuld door 16 herdershonden als het dier dat geofferd is omdat de mens te zwak was.

         Onze taak is de ziel van het leven terug te leggen in de honden. Wij voelen doordat heel het land ons kent en naar ons toe trekt en even de sfeer ervaart doordat een 5e meisje op een groot open terrein mijn geschriften aan hun uitdeelt, wij voelen dat wij God bevestigen. Want dit gaat al 30 jaar met dezelfde kracht in dit land door en maakt geluk en geeft kracht in de mensen.

         Het ten tweede male gedood worden, nu door God zelf, gebeurt op de rand waar de mens zijn verstand verliest en de krankzinnigheid in gaat. Daar keert het levensproces zich in teruggaand naar het jonge en met Buddha sprekende vóór het geborene, en daarmee wordt ook de onbevlekte ontvangenis bevestigd.

         In het niets wat ik leefde is het WuJi van de YiJing. Daar waar het TaiJi waar nog manlijk en vrouwelijk heerst, verlaten is en het niets ontstaat om het spirituele leven te ontvangen. Het niets spreekt in de YiJing de taal van het niets, zoals het meer is boven de berg. Dat is voor het niets iets.

         De YiJing is de enige plaats waar het niets de taal van het niets kan spreken.  

 

         En ik eet nog steeds graan. Nu wel de volle korrel door ons gemalen en onmiddelijk gegeten zodat de spiritualiteit van de kiemkracht en de QI-kracht in het graan het hoofdbestanddeel van het voedsel is, aangevuld met bloemen extracten en etherische olieën. Gebleven op het voedsel van je eerste dood, van je afscheid van de mensen.

         Je leeft als God met God. Als de dodende vader en de gedode zoon weer verenigd in één universele vibratie. Die dus buiten de aarde om gaat, buiten de wetten der zwaartekracht en in de wederopstanding.     

 

HEXAGRAM 51

1-1-99

  Rust en creatieve explosie.

  In het leven zijn rust en creatieve explosie vermengd en geven daardoor wel een min of meer actief leven. Bij de afgescheiden creativiteit daar wordt ook de rust een afgescheiden gebied. Die persoon is dan liever alleen. Die rust is compleet. Er is alleen een heimwee in naar die persoon die de creatie activeert en die niet aanwezig is want bij de aanwezigheid zou ook het creëren ophouden want het er niet zijn ervan wat ingevuld wordt met de

 

4-1-99

  Door de dwarse balk is de kosmos definitief afgesloten. Het karakter speelt zich dus af in de atmosfeer. Het verdampende water blijft in de atmosfeer, waardoor het meer boven de berg komt. De man die daar in het karakter in het midden staat als begrip, ook hij heeft de horizontale balk als bescherming. Het karakter man en bescherming kan ook gezien worden als een beschermende hand, die ook het begrip heeft dat het water de hoogten der bergen passeert  en dit beschermende begrip kan onder de hoede van dit beschermen de rijstvelden doen ontstaan omdat de man weet wanneer de tijden dat het water valt maar de bescherming kan ook de vrouw de rustige plek geven waar ze haar baby groot kan brengen of waar ze bevrucht kan leven.

  De balk die de atmosfeer van de stratosfeer scheidt, geeft ook aan dat de stratosfeer dodelijk en radioactief is en dat de atmosfeer leven kan in stand houden en doen ontstaan. Dit Chinese karakter is dus het symbool van “dit is de aarde in onderscheid met andere hemellichamen”.

  De regen komt nooit hoger dan de atmosfeer. Het karakter speelt zich dus op de aarde af maar doordat het meer hier boven de berg is ontheft het zich aan het aards rationele en legt toch een groot contact met het universele en kosmische leven en maakt een eind aan het ongeloof is de I Ching-taal van spreken en geeft Wu-Ji zijn betekenis van “er is meer dan de aarde”, wat in ieder mens blijft voortleven als contact met het Goddelijke en daardoor zijn mogelijkheid tot bevrijding van uit zijn aardse problemen en vanuit zijn beperkingen van zijn programmaties en het is wel een teken der vruchtbaarheid der aarde maar onder de bescherming van de man of de hand heeft de onbevlekte ontvangenis plaats gevonden want de vrouw schuilt niet onder de beschermende man , zij ís daar  en zij existeert daar door de eeuwen heen en geeft aan: de vrouw is in zichzelf compleet mits zij het gebied boven WuJi als de heilige geest erkent en de man is daarin alleen een bescherming tegen het natuurgeweld der aarde en ook tegen het geweld van het aardse denken.

 

  Dit is de spirituele uitleg van de onbevlekte ontvangenis vanuit het wereld-as denken, terwijl de biologische onbevlekte ontvangenis vanuit het leylijn denken is ontstaan, maar de vrouw in het karakter ligt dus in het hart van het kruis van wereldas en leylijnen.

  Het Goddelijke ervan is alleen vanuit de wereldas denken en de krachtenkeringen in het WuJi uit te leggen. Want uit die krachtenkering van de goden structuur en de Yin-Yang structuur, vanuit die krachtenkering komt de kracht van de bevruchting die in de leylijnen zijn zegenende weg gaat en de vrouwen op aarde hun rust doet vinden.

  Een vrouw kan alleen leven als zij in verwachting is, óf biologisch, óf spiritueel en de man kan alleen leven als hij in verwachting is de vrouw te ontmoeten. 

 

HEXAGRAM 51

1999

         De meester zegt: De 5e dimensie (dit is mijn eigen levenslange overtuiging) waarmee alle dieptepunten en eenzaamheden overwonnen zijn, is het totale evenwicht. Dit is dus de structuur van de kosmos en zijn planeten maar het is tevens in ieder mens de intuïtieve aanvoeling dit zelfde evenwicht in zichzelf te brengen en daarmee het resultaat van de wetten van het universum. Dit evenwicht is de basis van zijn voortbestaan in gezondheid. Het is het meest essentiële levensgevoel en het legt ook aan de mens de wetten op waarlangs hij moet bestaan zodat de kosmische sferics zijn eigenlijke voeding zijn (zoals yogi’s die niet meer eten).

         Het 4 dimensionale kan nog tot begrip gebracht worden, het 5 dimensionale is, na de hele weg, de waarheid en het leven voor de mens doordat zijn instincten de kosmos eigen zijn zoals de wolf die huilt bij volle maan.

         Ieder mens met gevoel voor de natuur en de structuur van de kosmos, die door Aristoteles de muziek der sferen is genoemd, ieder mens wordt daarin geboren en leeft daarin. Daardoor heeft hij het einde van de weg reeds in zich, het geeft hem alleen vreugde de stappen op de weg steeds te herkennen als weer een toevoeging aan een hoger bewustzijn in zichzelf. Hij kent het einde, alleen nog niet als bewustzijn.

         Toen ik in de Zonnesteeg een boek schreef over de liefde der sterren, ging dit hierover. Het vrije gevoel van de 5e dimensie, waar iedere planeet een van je vrienden is omdat iedere planeet zijn specifiek eigen straling aan je geeft. Het is de wezenlijke achtergrond van de astrologie.

 

         (Het evenwicht tussen energie en materie is het evenwicht waaraan de planeten en sterren als wet voldoen. Materie kan zich niet zelfstandig vermeerderen, zij moet haar vermeerdering krijgen van de energie – en andersom. Dit heeft ook met het licht te maken).

 

         Het kwadraat van de lichtsnelheid is een waarde aan de x der hogere algebra toegekend van waaruit de planeten hun onderlinge afstand vastleggen. X is in deze vorm van hogere algebra een vaste waarde waaraan de planeten hun afstanden ten opzichte van elkaar vastleggen gemeten aan het kwadraat van de lichtsnelheid. Als een planeet voelt “ik zit, ten opzichte van het kwadraat van de lichtsnelheid, enige duizenden km uit de afstand die ik hebben moet ten opzichte van een andere planeet”, welke andere dan ook, dan herstelt hij zich.

         Dat 5 dimensionale dat heeft zijn basis in de mens in de niet-functionerende hersenen waarvan bijvoorbeeld karate gebruik maakt door de tegenspierkracht op te heffen. Maar die ook zomaar bij een mens toegankelijk kunnen worden, zomaar door een grote schok of door een zielsaandoening. Dat zijn die mensen die orakeltaal spreken en ook vaak andere genezende krachten hebben. Shamanen, plotselinge verlichtingen en zo.

         De niet gebruikte hersenen zijn de thuishaven der intuïtie. Zij komen door intuïtie in werking. Het schijnt ¾ van je hersenen te zijn, je gebruikt maar een heel klein deel.  

  Anton Heyboer, 1998-99

© LiSe Heyboer 1999-2008        HOME